Sunday, May 19, 2013

Melakau


Assalamualaikum
entry nie aku nak cerita pasal negeri yang sayang kat aku. sebab dari diploma sampai degree dia tak bagi pergi mana. dia nak aku study kat situ jugak. yess. nama dia MELAKA. as we all know, aku tengah intern. means degree pun dah almost complete. tinggal nak buat thesis. THESIS? satu benda yang bagi aku membosankan. sebab? kita kena ada otak yang penuh dengan idea. baca seberapa banyak journal sampai muntah. stay up sampai mata lebam. itulah bagi aku thesis. tak tau pulak org lain suka kan buat thesis nie. tapi, nak tak nak kenalah buat kan. hasil usaha 2 tahun stgh kenalah berbaloi. nak bagi segenggam ijazah untuk mak ayah. amboi kemain. sementara tengah intern memang Business students kena buat thesis. tiap2 2 kali sebulan kena jumpa advisor untuk discuss. entry nie masa aku first meeting dengan advisor, Miss Shiba. Miss Shiba memang lecturer aku. so aku agak lucky lah dapat dia. dia pun ok. 

first meeting nie aku ajak bestfriend, Nuyul! dah lama tak jalan2 kan. alang2 aku pergi sorang, gerak lah dengan dia. sementara aku jumpa advisor, dia merayau-rayau lah area bandar Melaka tu. mengimbau segala memories yang pernah kitorang rasa masa study diploma kat sana. damn laaah. tiba2 touching.  


reaction ktorang lebih kurang je kan. itu tandanya kawan baik. ada kena mengena ke? 5 tahun duduk Melaka boleh sesat? kronik dah penyakit budak nie


Lepas jumpa advisor takkan nak balik kaaaann. first aim aku haruslah Laksa Jonker. aduhh. sekarang nie meleleh air liur. 


Asam Laksa pujaan hati 

Laksa Nyonya favorite Nuyul. Me? TAK. Asam Laksa jugak!




nie apahal Doraemon merayap kat Jonker Walk nie??

lama tak naik beca. betul2 rasa diri nie tourist!

kaki tergantung. korang boleh buat?




Ini dua orang budak berjimba 




Pernah tau buah melaka mcm mana? nie lah. aku tak tau.




Laki bini
Dr Octopus Spiderman

leyasays : tiba2 hati nie ralat bila satu sem je kantoi. kalau tak dah dapat ANC. selempang pink gitu. ralat sebab 0.01 je nak dapat. blh nanges tak? tapi tu semua rezeki. aku redha. dapat first class degree pun dah bersyukur :)

Thanks for reading babeh!  ^_^

No comments: