Saturday, March 30, 2013

Bandung Day 6


28 January 2013

hye2 uollss. dah nak dekat sebulan balik dari Bandung, tak habis2 lagi update? mintak maap lah saudara-saudari. saya nie busy sikit. nak update blog bukan kerja yang senang. ianya memerlukan masa yang lapang, otak yang cergas untuk berfikir, tangan yang ringan untuk menaip, kerajinan yang tinggi untuk upload gambar, dan suasana yang tenang untuk mencari idea. panjang betul mukadimah aku. padahal balik rumah terus terbongkang! blog entah ke mana, thesis aku pun melayang ke mana. 

Day 6. dah nak balik dah hoiii! masa kat Bandung dah habis. Lets move to Jakarta! sebelum day 6 nie lagi ktorang dah pening pasal baggage. satu takut exceed 80kg. mula2 booked flight ticket included baggage 80 kg. renung punya tenung punya fikir sedalam-dalamnya barang2 yang ktorg shopping nie mmg lebih 80kg. maka aku dengan seberapa segera call ayahanda terchenta di negara tersayang untuk tambah lagi kg dr 80 to 150kg! mula2 nk 200. ayah pun terkejut. korang nie semua benda ke beli kat Pasar Baru tu? yang keduanya, muat ke kereta supir nak sumbat beg2 nie semua? Jawapannya sebentar lagi.   


Pendek terserlah Part 4


Bagi feedback untuk hotel je pun. tapi gaya macam retis!


sesi pening sudah bermula. pekerja hotel tu pun gelak2 sebab supir sendiri tak tau mana nk sumbat beg dalam kereta. kami? hanya mampu tengok.


maka, ini lah hasilnya. belum tengok bonet lagi.



team Le Nostagie Hotel yang super best! dorang sangat baik n sporting. :)

sibuk tulis nama fb suruh ktorg add

On the way to Jakarta! masa ktorg pergi nie heboh Jakarta banjir. patutnya Day 5 dah gerak tapi drag satu hari. bagus jugak sebab bagi aku Bandung is waaaaaaayy better than Jakarta




korang tengok tu dia punya jammed. tol je pun.


Untuk tak membazir kena bayar extra baggage, ktorang timbang kat One Hotel Jakarta. total dalam 100kg la lebih kurang. nak shopping Jakarta lagi ni. mesti bertambah. itu lah namanya Perempuan



First time naik angkutan. berapa sen je. aku tak ingat. riak muka nampak seronok kan? bila turun, semua cakap tu first and the last. kelam kabut lah Jakarta nieeeeee





cotton. kalau tak silap Rp 100,000. kira murah compared to kat Malaysia. aku tengah belek2 duit. tak cukup lettew




Orang2 Jakarta sombong lah. Bandung lagi best. peramah. kat sini tak! kalau tak beli, dorang buat muka n ada yang perli, cakap belakang pasal korang. alahaaaii. relax sudah. kuasa membeli kat customers. memang aku takde rasa nak shopping bandar kat sini. ktorg pergi Tanah Abang je. tak sempat ke Mangga Dua. keadaan kat sini pun agak kabut. jammed tak payah cakap lah. bila banyak sangat kereta, motor, udara pun mcm tak bersih sangat. muka agak kotor sikit. nasib baik hidung aku tapis kotoran dengan baik. balik je hotel, punyalah banyak bijih timah! 

leyasays : nasib baik sehari je kat Jakarta. kalau lama2, makin banyak kata2 makian yang keluar

Thanks for reading babeh!  ^_^

No comments: