Tuesday, December 25, 2012

Pre Graduation @ Equatorial Hotel, Melaka


 Assalamualaikum and Hye korang!
dah sebulan lebih aku tak update blog. boleh bayangkan tak betapa busynya aku sebagai final year student? amboiihh. macam kau sorang je busy kan leeyana? busy pun sebab buat kerja last minute kan? padan lah muka. kahkahkah. terpaksa gelakkan diri sendiri sebab memang betul pun. sduhh. dalam tengah2 busy tu ktorang kena attend pre graduation untuk semua part 5. nasib baik buat kat hotel and nasib baik jugak makanan dia super duper sedap! tak rugi! tak rugi! memandangkan minggu tu busy tahap melampau, makanya ramai jugaklah yang tak attend. lagi best ada jugak meja yang semua orang takde penghuninya. maka dengan bijaksananya ktorang lari ke meja tu and ada tujuh orang je daripada 10. tujuannya hanya satu. dapat makan lebih! syiookk! sedap pule. tak pandang kiri kanan. hati masa tu tak lah best sangat sebenarnya. petang tu lepas pre grad nak kena hadap presentation and test waktu malamnya.

secara tiba2 masa tu ramai yang jadi student cemerlang sebab msing2 buat notes termasuk lah aku. cuak nak test malam tuh nanti! and aku dah ready lepas test memang tak tdo satu hari sebab ada assignment nak kena present esok paginya. bukan group aku je. tapi semua classmates tak tdo. pagi2 muka macam hape ntah. tak larat. masing2 penat tapi aku ada frust sikit lah dengan group members aku. kita nie nanti akan tempoh alam kerja. KERJA okeyhh. bukan sekolah or kolej lagi. environment totally different! kita kena compete dengan orang. tak boleh nak diam and pasif. so kena lah pantas buat kerja, make a decision and whatnot. tak boleh kerja belakang tabir, tak bileh nak tunggu arahan, tak boleh nak harapankan orang je. diri sendiri kena buat. haaaa. kan aku dah membebel. tapi takpelah. harap2 benda nie tak jadi lagi and aku pun dah habis belajar so tak payah nak hadap lagi benda mengarut nie. -.- sedih tau. sedih!

dah la, kita lupakan aje kisah tragik aku. now kisah happy pulak. MR IH datang Melaka lagi. semata-mata nak bawakkan kereta aku balik. aku cakap tak larat nak drive and terus dia datang. oh myy. terasa diri ini disayangi. bhahahahaha. thanx to youuuuu :D

makanya sekarang tamatlah sesi pembelajaran aku kat UITM Bandaraya Melaka sebagai student HR. next entry aku cerita pasal suka duka kat UITM nie ehh. :)



 Housemates masa kat Durian Daun and Puteri  Kesidang

 daripada nak berhenti belajar, habis jugak kan :)

 ex housemate, AMY





leyasays : study weeks nie mcm holiday weeks bagi ktorg!

Thanx for reading babeh! ^_^

No comments: